ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
Τριήμερο Βιωματικό Σεμινάριο
Παρασκευή 2/11/2018 19.00-21.00
Σάββατο 3/11/2018 10.30-17.30
Κυριακή 4/11/2018 10.30 -14.30
Εισαγωγικό σεμινάριο στο θέατρο της Ψυχής με στόχο την εξερεύνηση των απεριόριστων δυνατοτήτων που εκφράζονται στη σκηνή της ζωής.
Η δραματοθεραπευτική προσέγγιση δίνει τη δυνατότητα να πειραματιστούμε και να εξερευνήσουμε τα δυναμικά αυτά με τους θεραπευόμενους μας.
Η συντονίστρια θα αξιοποιήσει ένα τελετουργικό θεατρικό μοντέλο Δραματοθεραπείας, που διδάσκεται στο Πανεπιστήμιο του Roehampton στο Λονδίνο. Θα εξερευνήσει με τους συμμετέχοντες τις διαφορετικές υπο- προσωπικότητες που κατοικούν εντός μας, με τις οποίες μερικοί από εμάς είμαι σε μία διαρκή εμπόλεμη κατάσταση με αποτέλεσμα να είναι η πηγή διαρκούς αίσθησης στρες.
Μέσω της ενσωμάτωσης και των θεατρικών ρόλων θα εξερευνηθεί τόσο η θεωρία του John Rowan όσο και η θεωρία της Οικογενειακής Συστημικής αναπαράστασης σε σχέση με τις υπο- προσωπικότητες που αναπτύχθηκε από τον Richard Schwartz. Το μοντέλο αυτό εξελίχθηκε στο Πανεπιστήμιο του Roehampton χρησιμοποιώντας μία καθοδηγούμενη δημιουργική δομή που παράλληλα θα είναι σε ετοιμότητα να ανοιχτεί αν χρειαστεί.
Το σεμινάριο συντονίζει η Yolande Anastasi ((GradDipED, Surrey University), Δραματοθεραπεύτρια- Επόπτρια. Έχει εξειδικευτεί στη διαχείριση του μετατραυματικού στρες, τον πρωταρχικό δεσμό και την ενδοοικογενειακή βία. Διδάσκει και έχει αναπτύξει τεχνικές στη ψυχοθεραπεία αξιοποιώντας τη χρήση της άμμου, τον πηλό, τις τέχνες γενικότερα.
Είναι μέλος της ομάδας του Ινστιτούτου Ψυχοθεραπείας για Παιδιά. Διδάσκει σε προγράμματα Παιγνιοθεραπείας και εργάζεται ατομικά και ομαδικά ως συνεργάτης σε ψυχιατρικές κλινικές, δομές οικογένειας, πλαίσια αντιμετώπισης ενδοοικογενειακής βίας, σχολεία.
Κόστος συμμετοχής: 140€
Το σχολικό πλαίσιο πέρα από τον εκπαιδευτικό του ρόλο , συμβάλει στη δημιουργία συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων για όλα τα παιδιά.
Μέσω της διαδικασίας της μάθησης που παρέχει , προωθεί βασικές δεξιότητες της ζωής, όπως: συνεργασία, επίλυση συγκρούσεων, διαχείριση συναισθημάτων, ανάπτυξη σκέψης, δημιουργία σχέσεων.
Πρόσφατες έρευνας επιβεβαιώνουν ότι η Παιγνιοθεραπεία, πέρα από την καθαρά θεραπευτική της διάσταση, εφαρμοζόμενη ως μορφή ευρύτερης προσέγγισης σε παιδαγωγικού χαρακτήρα προγράμματα παιδικής παρέμβασης, συμβάλει στην κοινωνική προσαρμογή, στην ανάπτυξη της εκτίμησης του εαυτού, στην ενίσχυση της δομής της οικογένειας, στην ενίσχυση της ικανότητας μάθησης (Bratton, et al., 2005; Carroll, 2000; LeBlanc & Ritchie, 2001; Phyllips, 1985; Weisz, et al. 1987; Weisz et al., 1995).
Αναγνωρίζοντας την ανάγκη σύνδεσης της σχολικής – μαθησιακής διαδικασίας με το παιχνίδι και γενικότερα με την Παιγνιοθεραπεία , διαμορφώσαμε ένα κύκλο εκπαιδευτικών σεμιναρίων συνολικής διάρκειας τριάντα (30) ωρών.
Ο κύκλος των σεμιναρίων είναι δομημένος σε έξι θεματικές ενότητες και έχει ως στόχο τη διεύρυνση γνώσεων και την κατάρτιση επαγγελματιών από όλους τους χώρους της εκπαιδευτικής κοινότητας και της ψυχικής υγείας.
Θεματικές ενότητες
1. Η συμβολή του παιχνιδιού στην ψυχοσυναισθηματική , κοινωνική και γνωσιακή ανάπτυξη του παιδιού.
- Στάδια ανάπτυξης του παιχνιδιού στην προσχολική ηλικία.
- Στάδια ανάπτυξης του παιχνιδιού στην σχολική ηλικία.
- Καλλιέργεια φαντασίας , αυτοσχεδιασμού , δημιουργικής έκφρασης.
- Ο ρόλος του «παιχνιδιάρη» δάσκαλου.
2. Ειδικές Μαθησιακές δυσκολίες παιδιών
- Δυσλεξία
- Δυσαναγνωσία
- Δυσαριθμισία
- Δυσορθογραφία
- Μαθησιακή αξιολόγηση – παρέμβαση
3. Παιγνιοθεραπεία σε εκπαιδευτικά πλαίσια.
- Το παιχνίδι ως εκπαιδευτικό εργαλείο.
- Βιωματική μάθηση, σχεδιασμός βιωματικής μάθησης από όλη την ομάδα (δάσκαλος – μαθητές/ριες). Συμβόλαιο ομαδικής συνεργασίας.
- Παιχνίδια συνεργασίας στην τάξη
- Παιχνίδια αυτοεκτίμησης
- Παιχνίδια αναγνώρισης και σεβασμού της διαφορετικότητας
- Παιγνιοθεραπεία με μειονότητες σε σχολεία
4. Προβλήματα λόγου στα παιδιά
- Γλώσσα
- Γλωσσική ανάπτυξη
- Γλωσσικά χαρακτηριστικά
- Διαταραχές λόγου και ομιλίας
- Διαταραχές λόγου και Μαθησιακές δυσκολίες
- Πρώιμη παρέμβαση
5. Συμβουλευτική στη σχολική κοινότητα.
- Αρχές Συμβουλευτικής
- Ο εκπαιδευτικός ως Σύμβουλος
- Συμβουλευτική μαθητών
- Συμβουλευτική γονιών
6. Ψυχοπαθολογία παιδικής και εφηβικής ηλικίας (Αγχώδης και συναισθηματικές διαταραχές).
- Ενούρηση
- Αυτισμός
- ΔΕΠΥ
- Φοβίες
- Άγχος αποχωρισμού
- Διαταραχή φύλου
- Επιθετικότητα
- Απόσυρση
Συμμετέχοντες
Αφορά επιστήμονες που εργάζονται με παιδιά όπως Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων , Ειδικοί παιδαγωγοί , Λογοθεραπευτές , Εργοθεραπευτές , Ψυχολόγοι , Κοινωνικοί Λειτουργοί , Σύμβουλοι Ψυχικής Υγείας κ.λ.π.
Στόχοι – Αποτέλεσμα
Ο προτεινόμενος τρόπος δράσης και οι δραστηριότητες στοχεύουν: στη βελτίωση δεξιοτήτων επικοινωνίας και έκφρασης συναισθημάτων, στην ενθάρρυνση της δημιουργικής έκφρασης των παιδιών και των ενηλίκων, στην ενίσχυση της ικανότητας συνεργασίας σχολικού πλαισίου, εκπαιδευτικών, γονέων , παιδιών.
Με την ολοκλήρωση του σεμιναριακού κύκλου οι συμμετέχοντες θα έχουν αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες που ενισχύουν την δυνατότητα δημιουργικά στοχευμένων παρεμβάσεων στους χώρους εργασίας τους. Αναλυτικότερα θα έρθουν σε επαφή με το δημιουργικό τους δυναμικό και θα μπορούν να αξιοποιήσουν το παιχνίδι στην μαθησιακή διαδικασία.
Αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες των παιδιών (μαθησιακές, προβλήματα λόγου, αγχώδεις, συναισθηματικές διαταραχές κ.α) θα μπορούν να παρεμβαίνουν και να εξειδικεύουν τους τρόπους παρέμβασης σε παιδιά και γονείς.
Πληροφορίες
Τα σεμινάρια αυτά θα πραγματοποιούνται στο χώρου του Ινστιτούτου , Σάββατο ή Κυριακή 10:00 – 15:00 , η διάρκεια της κάθε συνάντησης είναι 5 ώρες. Θα διεξαχθούν έξι μηνιαίες συναντήσεις
στις παρακάτω ημερομηνίες:
- 23/02/2019
- 30/03/2019
- 21/04/2019
- 18/5/2019
- 1/06/2019
Το συνολικό κόστος ανέρχεται στο ποσό των 420 ευρώ , που δίδεται σε δύο δόσεις (προκαταβολή 120 ευρώ με την εγγραφή και εξόφληση του υπολοίπου ποσού μέχρι 30/5/19).
Εγγραφές μέχρι 15/02/2019 στο τηλέφωνο 210 6921162 ή με e mail στο info@playtherapy.gr
Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης αναγνωρισμένη για μοριοδότηση δημοσιών υπαλλήλων από τον ΕΟΠΠΕΠ για τα Kέντρα δια Βίου Μάθησης.
Βιωματικό Σεμινάριο
Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2019 10.00 – 14.00
Κάθε παραμύθι που σέβεται τον εαυτό του έχει πάντα δράκο. Το μάθαμε από παιδιά και τον φοβόμασταν. Τον αντιμετωπίσαμε ως ενήλικες και αποδεχτήκαμε την ύπαρξη του. Τον αναλύσαμε σε βάθος ως θεραπευτές.
Όμως τί συμβαίνει με τους δικούς μας δράκους;
Και τί γίνεται όταν αυτοί μοιάζουν με των θεραπευομένων μας;
Εμπνευσμένο από το ομότιτλο παιδικό animation και με τεχνικές Δραματοθεραπείας και κυρίως ρόλους θα επεξεργαστούμε τα σκοτεινά μας κομμάτια.
Κι όλοι θα … τον Δράκο τους!
Το κατάλληλο ρήμα, κάνουμε, βρούμε, παίξουμε,
αντιμετωπίσουμε, φοβηθούμε, σιχαθούμε, μιλήσουμε,
νικήσουμε, σεβαστούμε, λείπει σκοπίμως.
Όλοι θα συμπληρώσουμε ότι ανακαλύψουμε!
Το σεμινάριο συντονίζει η Ελίνα Ψύλλα, (GradDipEd), Δραματοθεραπεύτρια-Διατροφολόγος . Εργάζεται ιδιωτικά στο γραφείο της με άτομα και ομάδες. Είναι συνεργάτης του Ελληνικού Ινστιτούτου Δραματοθεραπείας και Παιγνιοθεραπείας και του Κέντρου «Λογοανέλιξη» .Πλήρες μέλος της Πανελλήνιας Επαγγελματικής Ένωσης Δραματοθεραπευτών – Παιγνιοθεραπευτών ΠΕΕΔΠ.
Κόστος συμμετοχής: 40€
Τριήμερο Βιωματικό Σεμινάριο
Παρασκευή 01/03/2019 19.00-21.00
Σάββατο 02/03/ 2019 10.30-17.30
Κυριακή 03/03/2019 10.30 -14.30
Στο βιωματικό αυτό σεμινάριο θα εστιάσουμε στην προσωπική φροντίδα του θεραπευτή καθώς και στις πηγές στήριξης του, χρησιμοποιώντας αρχικά την κίνηση σαν εκφραστικό μέσο. Θα αντλήσουμε στοιχεία απο τη χοροκινητική θεραπεία και την ενεργητική φαντασία (C. G. Jung), με την πρόθεση να εξερευνήσουμε δημιουργικούς τρόπους οι οποίοι μπορούν να ενδυναμώσουν το θεραπευτή στην καθημερινότητα του.
Παράλληλα θα αντλήσουμε υλικό απο το μοντέλο των ‘’5 Kατευθύνσεων’’ το οποίο αναφέρεται στο βιβλίο των Laura van Dernoot Lipsky & Connie Burk, Trauma Stewardship με τη πρόθεση να ανοίξουμε ένα διάλογο σχετικά με την επιλογή πρακτικών φροντίδας Εαυτού.
Συγκεκριμένα θα κινηθούμε γύρω απο τις εξής ερωτήσεις:
- Πως μπορώ να εστιάσω στο σώμα και να κινήσω συμβολικά τις ερωτήσεις ή κάποια πιθανά θέματα τα οποία έχουν αναδυθεί σε κλινικά περιστατικά;
- Πως μπορώ να διακρίνω τις ανάγκες και τις φροντίδες που χρειάζομαι ώστε να λάβω την υποστήριξη που μου ταιριάζει;
- Μπορώ να αφυπνίσω την ικανότητα μου να αναγνωρίζει συναισθήματα, αισθήσεις, σκέψεις, εικόνες, αναμνήσεις κατά τη διαδικασία της θεραπευτικής συνάντησης – προσφοράς και εξελικτικά να επιλέξω εάν θα μορφοποιήσω το εσωτερικό μου υλικό;
- Ποιές πιθανές πηγές στήριξης μπορώ να ενσωματώσω στη καθημερινότητα μου οι οποίες μπορούν να με υποστηρίξουν και να με ενδυναμώσουν;
Συντονίζει η Γεωργία Αρώνη, Χοροθεραπεύτρια (BA gr. Kultur), Εκπαιδεύτρια ΒTD®, GDTR Sr. Έχει σπουδάσει Παιδαγωγικά, Ελληνικό Πολιτισμό, Χοροθεραπεία και Αυθεντική Κίνηση με κατεύθυνση στη Θεραπευτική Πρακτική. Από το 1996 συνεργάζεται με διάφορα κλινικά πλαίσια με χρόνιους ψυχικά ασθενείς, με άτομα με ψυχοσωματικές διαταραχές, με χρήστες ουσιών καθώς και με εκπαιδευτικά και καλλιτεχνικά πλαίσια συντονίζοντας ομάδες κίνησης και μουσικοκινητικής αγωγής για παιδιά και εφήβους. Συνεργάζεται με φορείς θεραπευτικών δομών, συντονίζει σεμινάρια για επαγγελματίες υγείας και για το ευρύ κοινό στην Ευρώπη. Εστιάζει στην αντιμετώπιση του ψυχικού τραύματος διαμέσου της χοροκινητικής θεραπείας και της Αυθεντικής Κίνησης. Εκπαιδεύεται στην εποπτεία xοροκινητικής προσέγγισης απο τον Γερμανικό Σύλλογο Χοροθεραπείας BTD καθώς και στην Trauma Sensitive Yoga TCTSY.
Κόστος συμμετοχής: 140€
Τριήμερο Βιωματικό Σεμινάριο
Παρασκευή 24/05/2019 19.00-21.00
Σάββατο 25/05/ 2019 10.30-17.30
Κυριακή 26/05/2019 10.30 -14.30
Σε αυτό το εργαστήριο οι συμμετέχοντες θα ενημερωθούν για τη σημασία, τη λειτουργικότητα και τις ψυχοθεραπευτικές προεκτάσεις της τελετουργίας στη Δραματοθεραπεία μέσα από την επισταμένη εφαρμογή της θεατρικής πράξης.
Μέσα από μια προσέγγιση που συνδυάζει τη θεωρία με τη βιωματική εμπειρία οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με τη δομή των τελετουργικών πράξεων και θα διερευνήσουν την ψυχοθεραπευτική τους αξία. Με υλικό από τους χώρους της ανθρωπολογίας, της αρχαίας ελληνικής λογοτεχνίας και της ψυχολογίας θα γνωρίσουν τις ρίζες και τις πηγές αυτής της πανάρχαιας ανθρώπινης πρακτικής και θα μυηθούν στις βασικές αρχές της χρήσης της ως Δραματοθεραπευτικό εργαλείο που επιφέρει ψυχολογική συνοχή και κάθαρση και καθιστά ικανή τη διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων και καταστάσεων που οι γνωστικές/αποκλειστικά λεκτικές προσεγγίσεις συχνά δεν μπορούν να καλύψουν.
Οι συμμετέχοντες θα εμβαθύνουν την κατανόηση θεμελιωδών αρχών της Δραματοθεραπείας, όπως η δομή, ο μεταβατικός/δυνητικός χώρος του παιχνιδιού (potential space), το περιέχον δοχείο (container) της θεατρικής δράσης, η αισθητική απόσταση (aesthetic distance) και η βαθιά συλλογική επικοινωνία (communitas) που συνοδεύει μια θεατρική τελετουργία.
Το σεμινάριο συντονίζει η Λία Ζωγράφου B.A., M.A. (HCPC, BADTh , ICF), Ψυχοθεραπεύτρια – Δραματοθεραπεύτρια, Εκπαιδεύτρια, Επόπτρια. Έχει αποφοιτήσει από το Κολλέγιο Ανατόλια, σπούδασε Ιστορία της Τέχνης στις ΗΠΑ (ΒΑ, Brown University), Θέατρο στο Λονδίνο (Royal Academy of Dramatic Art) και ασχολήθηκε επαγγελματικά με το θέατρο πριν αφοσιωθεί στην ψυχοθεραπεία και κατόπιν στην συμβουλευτική επιχειρήσεων. Διαθέτει Masters με ειδίκευση στις εξαρτήσεις (University of Surrey), δίπλωμα στην κλινική εποπτεία (London School of Psychodrama) και δίπλωμα στην συμβουλευτική επιχειρήσεων (Gestalt Foundation, Athens) και εργάζεται διεθνώς ως σύμβουλος/coach, επόπτρια συμβούλων/θεραπευτών και ψυχοθεραπεύτρια με βάσεις της την Θεσσαλονίκη και το Λονδίνο. Έχει εκπαιδευτεί επίσης στην θεραπεία τραύματος (CRM, Comprehensive Resource Model) της Lisa Schwartz και to 2018 ολοκλήρωσε τη διετή εκπαίδευσή της στο NARM (Νeuroaffective Relational Model) για το εξελικτικό τραύμα με τον Laurence Heller.
Κόστος συμμετοχής: 140€